Szegedi Ferencesek

 
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Honlap Újdonságok Társajáték Kör december 19.

Társajáték Kör december 19.

Email Nyomtat PDF
Legközelebb

            2010. december 19-én (vasárnap) 3 órától

lesz társasjátékos kör.
A helyszín a szokásos: az Alsóvárosi Ferences Plébánia (Szeged, Mátyás tér 26.)

Az ezt követő néhány találkozónk várható időpontjai:
  • 2011. január 8. (szombat)
  • 2011. február 19. (szombat)
  • 2011. március 26. (szombat)
  • 2011. április 30. (szombat)


A kezdőket (gyermekeket /10 éves kortól/ és társasjátékkal most

ismerkedőket) 3 órától 6 óráig,
a tapasztaltabb játékosokat 3-tól 9-ig várjuk.


A mostani találkozóra kérhető játékain listáját  itt tekintheted meg. Fontos, hogy ha valamelyik konkrét játékkal játszani
szeretnél, azt péntek estig levélben jelezd, mert nem viszünk mindig minden játékot.

A ,,hónap játéka" a klubban ezúttal a német Év játéka-díj (Spiel des Jahres)  és a Magyar Társasjátékdíj ezévi nyertese, a
Dixit

 

Szerzők:          Jean-Louis Roubira
Illusztrátor:     Marie Cardouat
Játékidő:         30 perc
Ajánlott:          éves kortól, 3-6 (sőt 7) játékos részére, asszociációs játék
Mechanika:     mesélés, szimultán kártyaválasztás, szavazás
Díjak:               SdJ 2010, Magyar Társasjátékdíj 2010, és 14 egyéb díj

 


A Dixit szabálya különösen egyszerű: a mesélő kiválaszt egy színes, mesés kártyát a kezéből, mond róla egy történetet, egy mondatot, vagy akár csak egy szót, majd a többi játékos a saját kezéből kiválasztja azt a lapot, amelyikre a legjobban illik a leírás. A kártyák megkeverése és felfedése után meg kell tippelni, vajon melyik lapot választotta a mesélő. A trükk csupán annyi, hogy a mesélő akkor jár jól, ha sem túl könnyű, sem túl nehéz feladványt nem mondott: egészen pontosan akkor kap pontokat, ha van, aki kitalálja, melyik kártyát tette, de nem mindenki jön rá a megfejtésre.

Ennyi a lényeg. De a Dixitet látni és játszani kell, hogy megérezzük a varázsát. A nagyméretű kártyákon Marie Cardouat szürreális, mégis igényes, Dalít és a tündérmeséket egyszerre idéző festményei inspirálják az elmerülést fantáziáink birodalmában, lehetőséget adva a szabad asszociációra – azoknak is, akik az első pillanatban azt gondolnák, ez nekik, nekik aztán biztos, nem fog menni. A Jean-Louis Roubira gyerekpszichológus által kidolgozott szabályokkal büntetőpontok híján senki sem érzi úgy, hogy súlya van a tévedéseknek, ahogy a pontokért vívott verseny is csak mellékszereplő a kreatív gondolkodást beindító, különleges hangulatú játékban, amely így észrevétlenül fejleszti a játékosok önbizalmát. Továbbá elősegíti a játékosok közötti kommunikációt, amivel a társasjátékok egyik legfontosabb erényét helyezi előtérbe. Nem véletlenül vált a Dixit rövid időn belül partik, társas összejövetelek állandóan újra és újra követelt játékává és az első Magyar Társasjátékdíj nyertesévé.                                                                                                (Molnár László)



Nekünk azért tetszett, mert ...

Zsombor: ... szükségünk van benne a kreativitásunkra és a fantáziánkra. Mindenkinek ajánlom, aki szeretne olyan játékkal játszani, amiben nincs pénz vagy más szűkös erőforrás.
Sugi: ...felhőtlen szórakozást nyújt, nagyobb társaságban is játszható.
Zoli: Tudom, hogy legutóbb is ezt írtam, de ez a játék is más mint a többi. Mindig élmény és izgalmas más gondolatát megpróbálni
         kitalálni. Közelebb kerülünk általa egymáshoz.    

Ábel:
  (Ő már alszik, de neki is tetszik a játék, még akkor is, ha nem nyer ...) 
 

 
Persze lesz még sok más játék is! És Te is hozhatod a kedvenc társasodat.  Ha kérdésed van, tedd fel bátran!


Szeretettel várunk:

            Sugárka és Zoli